Kiedy warto zdecydować się na rebranding marki i jak tego dokonać?
Kiedy zauważysz, że Twoja firma może być „chora” warto spróbować różnych metod jej uleczenia. Jedną z nich jest rebranding – proces zmiany postrzegania marki lub niektórych jej elementów. Dobrze przemyślane i zaplanowane zmiany własnej marki pozwolą uzyskać zadowalające efekty w postaci zwiększonego uznania potencjalnych klientów wobec reklamującej się firmy, a tym samym liczniejszej grupy konsumentów, która skorzysta z oferty przedsiębiorstwa.
„Przedsiębiorstwo, które nie rośnie, jest chore. Jak zbadać, czy Twoja firma się rozwija? Weź dowolny wskaźnik wielkości firmy (liczba klientów, przychody, liczba zleceń) i porównaj je rok do roku, kwartał do kwartału. Nawet jeśli zarabiasz pieniądze, ale Twoja firma nie rośnie – jest chora”. P. Tkaczyk
Rebranding marki – czym jest i kiedy do niego dochodzi?
Rebranding marki to jedna z usług oferowanych przez agencje reklamowe, takie jak na przykład agencja Polska Grupa Reklamowa, które pomagają przedsiębiorcom w aktywnym promowaniu swojej marki. W celu wyjaśnienia, czym jest rebranding marki, na sam początek należy wyjaśnić znaczenie brandingu – to pozwoli poprawnie definiować pierwsze z danych pojęć, które coraz częściej pojawia się rozmaitych artykułach branżowych, a także w codziennych rozmowach na temat marketingu.
Branding oznacza proces kreowania wizerunku danej marki. Jego celem jest pokazanie potencjalnym klientom, jak funkcjonuje wybrane przedsiębiorstwo (oczywiście w stosunkowo ogólnym ujęciu), a właściwie – jakie wartości są przez nie wyznawane, jaka jest polityka pracy tej organizacji oraz co jest jej czołowym celem, a co należy do dążeń pobocznych. Naturalnie branding może przyjmować różną formę i w związku z tym nie zawsze polega dokładnie na tym samym, natomiast jego cel jest zawsze identyczny – zbudowanie jak najlepszego wizerunku wybranej marki.
Wbrew obiegowej opinii na temat rebrandingu, z którą na co dzień spotykają się agencje od rebrandingu marki, pojęcie to nie stanowi wcale przeciwieństwa brandingu. Rebranding jest poniekąd dopełnieniem brandingu, chociaż wszystko zależy od specyfiki zaplanowanego procesu budowania wybranej marki. Rebranding przeprowadzany jest także po to, by stworzyć odpowiedni wizerunek marki, natomiast jego realizowanie podyktowane jest koniecznością poprawienia tego wizerunku, a nie budowania go od nowa. Rebranding polega więc na zmianie jednego lub kilku elementów, które stanowią istotne części składowe wizerunku danej marki. To, jakie działania zostaną podjęte, zależy przede wszystkim od kondycji, w jakiej jest wybrane przedsiębiorstwo, tj. – jak dużych zmian należy dokonać.
Zdecydowanie się na przeprowadzenie rebrandingu może wynikać między innymi z takich okoliczności jak:
- marka jest kojarzona w negatywny sposób,
- firma rozszerza swoją działalność na inne rynki,
- marka jest przejmowana przez inny podmiot lub łączy się z inną marką,
- marka negatywnie wpływa na biznes na innych rynkach,
- firma ma niepoprawnie prowadzony marketing.
Jak przeprowadzić rebranding marki?
Rebranding marki stanowi usługę agencji reklamowych, które specjalizują się w budowaniu wizerunku przedsiębiorstw. Profesjonaliści dokonują potrzebnych analiz wybranego przypadku i na tej podstawie doskonale wiedzą, jakie działania posłużą wybranej marce, a jakie mogą jej zaszkodzić. Dlatego właśnie rebranding powinien być realizowany wyłącznie przez specjalistów w swojej branży. Wizerunek marki jest niezwykle istotny, jeśli chce się pozyskiwać jak największe przychody z prowadzonej przez siebie działalności.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana