Artykuł sponsorowany

W jakich przypadkach pracodawcy korzystają z usług pośrednictwa pracy

W jakich przypadkach pracodawcy korzystają z usług pośrednictwa pracy
Celem usług pośrednictwa pracy jest kojarzenie pracodawców i pracowników przy uwzględnieniu potrzeb oraz możliwości obu stron. Na coraz bardziej wymagającym rynku, gdzie szala przechyla się na stronę pracownika, zatrudniający poszukują profesjonalnego wsparcia. Jedną z jego form są właśnie usługi pośrednictwa pracy. Kiedy warto z nich skorzystać?

Jak znaleźć pracownika na rynku pracownika?

„Rynek pracownika” – to hasło rozbrzmiewa w branży HR, stawiając przed firmami poszukującym pracowników nowe wyzwania. Co ono oznacza?
Na rynku pracownika to osoba zatrudniana dyktuje warunki, a zatrudniająca zabiega o względy tej pierwszej – mówi ekspert z Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Łodzi.Przyczyną takiego stanu rzeczy jest to, że mamy zbyt mało specjalistów, a zbyt dużo miejsc do obsadzenia. O najlepszych pracowników trzeba się, mówiąc kolokwialnie, bić.
Nieduża liczba chętnych o odpowiednich kwalifikacjach sprawia, że trzeba podjąć dużo wysiłku, aby dotrzeć do odpowiednich osób i skłonić je do wzięcia udziału w rekrutacji. Obecnie poszukiwanie pracownika pochłania więcej czasu i zasobów niż kiedyś. Coraz więcej firm woli powierzyć rekrutowanie podmiotom, które robią to w sposób profesjonalny i dysponują wiedzą oraz kompetencjami niezbędnymi do skutecznego szukania chętnych do pracy. Zlecając to zewnętrznej firmie, można bez przeszkód prowadzić działalność i nie marnować cennego czasu – szczególnie w okresie niedoborów zasobów ludzkich.

Kiedy usługi pośrednictwa pracy się przydają?

Usługi pośrednictwa pracy nie zawsze i nie w każdym przypadku są konieczne. W jakich sytuacjach lepiej jest skorzystać z pomocy profesjonalistów?
  • Gdy szukasz osoby o bardzo wąskich i wysokich kwalifikacjach. Specjaliści są w cenie, a oprócz tego najczęściej już mają zatrudnienie. „Zwabienie” ich do siebie jest szczególnie trudne. Niekiedy jedyny sposób to zaproponowanie lepszych warunków, niż mają w obecnym miejscu pracy. W negocjacjach z taką osobą przyda się profesjonalne wsparcie z zewnątrz.
  • Gdy zgłosi się mnóstwo chętnych do pracy. Sytuacja odwrotna – stanowisko jest na tyle atrakcyjne, że dochodzi do klęski urodzaju. Wiele zgłoszeń oznacza czas poświęcany na przejrzenie każdego nadesłanego dokumentu oraz dużo energii włożonej w organizację rozmów. Warto skorzystać z pomocy pośrednika, aby znalazł on osoby, których profil jest maksymalnie zbliżony do naszych potrzeb.
Warto skorzystać nie tylko z usług pośrednictwa, ale też doradztwa, aby w przyszłości móc samodzielnie radzić sobie z problemami rekrutacyjnymi.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.