Zastosowanie druków z perforacją
Druki z perforacją wykorzystywane są na szeroką skalę wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba łatwego oderwania od siebie poszczególnych części druku. Perforacja to nic innego jak drobne dziurki, znajdujące się jedna obok drugiej. Dzięki temu fragment kartki lub kartonu można łatwo oderwać – bez konieczności używania nożyczek lub innych ostrych narzędzi.
Z drukami z perforacją z pewnością stykamy się na co dzień. Chociażby wysyłając listy lub kartki pocztowe – najpopularniejszym rodzajem druków z perforacją są... znaczki pocztowe. Zawsze wtedy, gdy trzeba coś łatwo oderwać warto skorzystać z druków z perforacją. Usługę tę oferuje między innymi drukarnia AQRAT z Wrocławia. Nawet, jeśli zlecenie miało być przygotowane „na wczoraj”.
Bilety wstępu do kina, muzeum, zoo...
Technika perforacji jest wykorzystywana nie tylko do znaczków pocztowych. Z pewnością nie raz spotkaliśmy się z biletami wstępu, które składały się z dwóch części – dłuższej, przeznaczonej dla odwiedzających, zawierającej najważniejsze informacje dotyczące odwiedzanego miejsca oraz krótszej, którą odrywał pracownik na wejściu. To dość częste zastosowanie tej metody. Bilety wstępu, od których łatwo można oderwać część kontrolną umożliwiają między innymi sprawdzenie liczby znajdujących się we wnętrzu osób. Druga część biletu jest zazwyczaj jednocześnie reklamą danego miejsca, na której mogą znaleźć się najważniejsze informacje takie jak adres, godziny otwarcia i najciekawsze atrakcje. Bilety tego typu są również na tyle estetyczne nawet po oderwaniu jednej części, że mogą stanowić pamiątkę wizyty lub uczestnictwa w wydarzeniu.
Kupony rabatowe i promocyjne
Inną możliwością zastosowania druków z perforacją są wszelkiego rodzaju kupony rabatowe i promocyjne. Jeden kupon może uprawniać do skorzystania z określonej zniżki. Podczas wizyty w sklepie lub restauracji, która oferuje tańsze produkty wybrany kupon można łatwo oderwać i wręczyć pracownikowi, zachowując pozostałe kupony w nienaruszonym stanie. Jednocześnie nadruk może być wykonany nie tylko dla jednego punktu, ale zawierać promocje do różnego rodzaju sklepów i na odmienne usługi. To, w jaki sposób zostanie wykonany nadruk jest zależne od potrzeb danego projektu. Na przykład jedna strona może być pokryta pojedynczymi kuponami, a na drugiej może znaleźć się duże logo, zajmujące całą powierzchnię ulotki.
Ulotki i plakaty
Perforację wykorzystuje się również w przypadku ulotek i plakatów, które składają się z części głównej, zawierającej najważniejsze informacje oraz małych odcinków, które zawierają dane kontaktowe, na przykład adres, numer telefonu lub inne. Odrywanie perforacji jest łatwiejsze, a jednocześnie ostateczny efekt jest bardziej estetyczny – plakat lub ulotkę bez perforacji łatwo porwać podczas próby oderwania niewielkiego fragmentu. W ten sposób można uszkodzić część zawierającą ważne informacje. Efekt nie jest również estetyczny, a jeśli jest to reklama usług lub produktów wysoka jakość reklamy może mieć wpływ na odbiór firmy.
Blankiety wpłat lub druki rejestracyjne
Perforacje ułatwiają życie także w przypadku różnego rodzaju druków – blankietów wpłat, ulotek rejestracyjnych, etykiet pocztowych i innych. W przypadku, kiedy konieczne jest wypełnienie dwóch druków, oryginału oraz kopii, perforacja łącząca dwa elementy umożliwia wypełnienie druku tylko raz (w przypadku druków samokopiujących) lub oderwanie części kontrolnej, potwierdzającej na przykład złożenie wniosku o dokument. Podobnie jak w przypadku plakatów i ulotek oderwanie jest łatwiejsze, a jednocześnie istnieje mniejsze ryzyko porwania kartki, na której mogą znajdować się ważne informacje.
Notesy i notatniki
Łatwe odrywanie poszczególnych kartek przydatne jest również w przypadku notesów, notatników i innych artykułów papierniczych. Dzięki perforacji kartkę można oderwać łatwo, a jednocześnie estetycznie, bez uszkodzeń. To rozwiązanie zarówno dla osób prywatnych, jak i dla firm, które przekazują w ten sposób ważne informacje, na przykład datę odbioru przedmiotów pozostawionych do naprawy lub konserwacji. Wówczas nic nie stoi na przeszkodzie, by kartki z notesu były personalizowanie i zawierały najważniejsze informacje dotyczące firmy. Dzięki temu klient otrzyma nie tylko niezbędną informację dotyczącą pozostawionych przez niego przedmiotów, ale również reklamę firmy, dzięki czemu lepiej ją zapamięta.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana